Kappahl bygger nytt butikskoncept.

Tisdag 16/9 startar Kappahl sin ombyggnation av butiken på Kungsmässan. Butiken kommer att byggas om i etapper och kommer alltså att vara öppen under ombyggnaden, dock med endast en entré in i butiken. Enligt den preliminära tidplanen beräknas öppning av hela butiken igen ske under vecka 45.

Det nya butikskonceptet är skapat för att göra det enkelt för KappAhls kund – kvinnan
mitt i livet – att handla. Konceptet är en av KappAhls hittills största satsningar och har arbetats fram av modekedjans interna team i samarbete med en London-baserad konceptbyrå.

Butiksmiljö, grafisk utformning och varupresentation har genomgått en total förändring. Resultatet är en helt ny shoppingupplevelse, där mode, kundnära inspiration och köphjälp är i fokus.


KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.